Rmconsulting szkolenia


 

   

liniaszkolenia sprzedażoweszkolenia
o nassprzedaż wrocławcoachingszkoleniahrdoradztwokontakt

kiedy w firmie zauważasz, że:
- coraz więcej klientów zgłasza skargi na jakość obsługi,
- wzrasta ilość konfliktów w zespole,
- ilość reklamacji niepokojąco wzrasta lub utrzymuje się na zbyt wysokim poziomie od dłuższego czasu,
- sprzedaż nie wzrasta, choć wiadomo, że może i powinna,
- w zespole spada motywacja do pracy i zaangażowanie, ludzie odchodzą...
- każdy z pracowników stosuje inne standardy obsługi klienta.

SKORZYSTAJ ZE SZKOLENIA Z OBSŁUGI KLIENTA

kreska

szkolenia obsługa klienta wrocław

dla kogo
Szkolenia z obsługi klienta są dedykowane szczególnie dla:

- osób zarządzających działami obsługi klienta, sprzedaży i reklamacji,
- handlowców i przedstawicieli handlowych,
- BOK (Biur Obsługi Klienta), pracowników sklepów, punktów reklamacji i serwisu, serwisantów, konsultantów, doradców.



metody które stosujemy to zwykle:
- gry biznesowe,
- zadania tematyczne grupowe i indywidualne,
- interaktywny wykład - dyskusja,
- praca na realnych wyzwaniach z zakresu obsługi klienta,
- prezentacje, filmy,
- facylitacje grupowe,
- moderacja w oparciu o potencjał uczestników.


korzyści ze szkolenia to:
- wzrost wiedzy i umiejętności uczestników,
- wprowadzenie standardu najwyższego poziomu wśród pracowników,
- zbudowanie osobistej motywacji do rozwoju - zawsze jest to cel szkolenia.
efekty będą:
- widoczne zaraz po szkoleniu,
- ugruntowane przez praktyczną formę szkolenia,
- możliwe do powielenia w organizacji oraz usystematyzowania w postaci BAZY WIEDZY.

rozwiązania są:
- elastyczne i uniwersalne,
- wypracowane na przykładach uszytych pod klienta,
- wynikające z dużego doświadczenia prowadzących,
- wspierane E-LERNINGIEM, czy też COACHINGIEM na stanowisku pracy po szkoleniu.

 

obsluga klienta

inwestycja za jednodniowe szkolenie to :
- 350 PLN za osobę,
- Stawki za grupy zorganizowane są ustalane indywidualnie - - część naszego wynagrodzenia może zależeć od Państwa efektów.

cennik

korzysci ext

- wzrost obrotów i marż poprzez stosowanie praktycznych wzorców zachowań biznesowych,
- możliwość rozwoju współpracy i ugruntowania wiedzy uczestników przez zastosowanie usług dodatkowych: MYSTERY SHOPPING, E-LERNINGIEM, COACHINGIEM.

formularz zamówienia szkolenia znajduje się pod ADRESEM

wiecej

Na pierwszy rzut oka może się wydać nieco nienaturalne, aby proponować szkolenie z tematu który dotyczy ważnego zagadnienia takiego jak obsługa klienta, leżącego pomiędzy kilkoma innymi ważnymi, i stanowiącymi już dość dobrze usystematyzowany obszar wiedzy. Bo przecież szkolenie z obsługi klienta to nic innego jak połączenie tematów z zakresu:

o komunikacji,
o kultury osobistej,
o sprzedaży i negocjacji,
o asertywności.
Powyższa lista nie wyczerpuje tematów dodatkowych, takich jak obsługa sprzętu, zarządzanie czasem, logistyka i kilka innych. Zgodnie jednak z założeniem zajmujemy się obsługą klienta czyli w ogólności połączeniem czterech powyższych elementów. A to, jak zwykle bywa, daje nam nową wartość, którą podobnie jak większość zagadnień w relacjach z klientami można dość dobrze usystematyzować, a przez to nauczyć oraz z powodzeniem stosować w praktyce.

A nowa wartość, która właśnie powstała, jest niezmiernie istotna, aby właściwie zrekrutowani pracownicy na stanowisko związane z obsługą posprzedażową, byli świetnie przygotowani do swoich zadań. Co to jednak znaczy:

okaby umieli stosować od pierwszego momentu standardowe procedury (okropnie brzmi „jestem tutaj nowy... „),
okaby nie byli zaskoczeni tym, że klient chce negocjować (obsługa reklamacji musi umieć bronić cenę),
ok aby nie trzeba było ratować starych relacji z klientami nadmiernymi rabatami za błędy pracowników,

Najlepszą ilustracją na pytanie dlaczego szkolenie z obsługi klienta, niech będzie garść przykładów, która może być zastosowana w zasadzie w każdej sytuacji obsługi klienta, partnera biznesowego, i oczywiście również w sytuacjach bliżej znanych w życiu osobistym. Poniższe przykłady zagadnień, które mogą skończyć się katastrofą wpływającą na fatalne kontakty w obsłudze klienta, lub przeciwnie – rozwinąć fantastycznie platformę współpracy. Przyczyna błędów, to niewłaściwe (najczęściej podświadome) rozumienie rzeczy pozornie oczywistych, które wcale oczywiste nie są:
okWiemy, że pracownik, który nie będzie asertywny, może lawinowo pogorszyć sprawę obsługi – na pewno nerwowy i porywczy. Tymczasem zdarza się, że zbyt miły pracownik firmy, nie dający prawa do pełnego ujścia gniewu np. nazwania rzeczy po imieniu może działać bardziej destrukcyjnie na emocje i reakcję klienta niż kłótliwy i pewny siebie??
okKomunikacja to w większości nie słowa. Zatem czy można się sprzeciwiać klientowi, kiwając do niego głową i mówiąc TAK?
Pracownicy mogą dzielić się z klientami wiedzą o produkcie w sposób związujący klienta – czy stają się specjalistami, budują markę, zaufanie most do kolejnych zakupów. Ale specjalista nieświadomy mowy ciała, hermetycznymi mózgowcami.
okCzy klient chętnie wraca do firmy, czy pojawia się tam z przymusu. Niektórzy klienci dają dużo więcej za usługę, po to by dostać to czego każdy szuka w kontakcie z klientem. Każdy z nas chce być WAŻNY w kontakcie z drugim człowiekiem. Czy nasi pracownicy stosują żelazna zasada bezpośredniej obsługi klienta – Czy klient przychodząc do nas staje się ważny, czy może zdarza się, że już nie będzie chciał wracać.
okCzy kadra managerska świetnie zna standardy, które powinni stosować pracownicy w dziale obsługi.
okOczywiście w biznesie z nauką bywa jeszcze trudniej niż w życiu prywatnym, ze względu na ciągłą zmienność organizacji, pracowników, ich składu doświadczeń.
Szkolenie z obsługi klienta w postaci przyjętych i wdrożonych standardów będzie najlepszym rozwiązaniem do poprawy jakości obsługi klienta, a powiedzmy jasno, że oznacza to jednocześnie poprawę wyników firmy. Wierni i oddani klienci przychodzą przecież do firmy nie dlatego, że jest najtaniej.

Jak wdrożyć na zawsze??

klienci

W zasadzie wystarczy wiedzieć co i jak. I co najważniejsze - zrobić to.

Z tym ostatnim najczęściej najsłabiej w praktyce, bo aby zmienić nawyki organizacji potrzebna jest dłuższa współpraca specjalisty z zewnątrz lub wewnątrz firmy wsparta jednogłośną zgodą na zmiany pionu zarządzającego. Z punktu widzenia zmian należy optymistycznie przekonać załogę, że można i warto. I znowu wiadomo przecież, że będą optymistycznie nastawieni do czegoś w czym sami będą uczestniczyli, zatem program należy współtworzyć, a nie narzucić.

Drogą do tego są relacje oparte na autorytecie specjalisty, co często łatwiej osiągnąć przez wynajęcie zewnętrznych konsultantów, niż używanie do zmian najlepszych nawet managerów wewnętrznych. Praktyka badawcza pokazuje, że ok 3 tygodnie stałego praktykowania innych zachowań wdraża nowy nawyk, jednak tylko wtedy kiedy nie oglądamy się wstecz na stare przyzwyczajenia. Niestety w złożonym zespole, pracowników wymaga to zwykle większej uwagi i zaangażowania. Po to właśnie stosowany jest

coaching

Technika pracy nad zmianą polega na tym, aby uczestnik szkolenia z obsługi klienta sam stał się swoim doradcą i nadzorcą. Połączenie motywacji, wiary i umiejętności na sesji coachingowej przy stanowisku pracy daje niezwykłe efekty trwałych zmian. Bo przecież każdy doskonały pracownik, to taki, który sam jest swoim najlepszym managerem, kontrolerem, nadzorcą, doradcą i wsparciem. Tym właśnie próbuje się stać sam dla siebie człowiek na sesji z doświadczonym Coachem .

Zatem widać wyraźnie, że tak delikatny a jednocześnie rozległy obszar wiedzy jakim jest obsługa klienta musi być niezależnym działem szkoleń i wsparcia, wykraczającego zwykle poza ramy jednego, dnia, tygodnia a nawet miesiąca na trwałą zmianę.

RmConsulting.pl © Wrocław 2014. All Rights Reserved

Polityka Prywatności